سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخذ ویزای تحصیلی رومانی در سال 2024

هرچقدر دنیا به سمت پیشرفته تر شدن قدم برمی دارد درخواست جوامع برای به کار گرفتن نیروی جوان بیشتر می‌شود. به همین منظور دانشگاه‌ها به منظور رشد و ارتقا سطح علمی خود بیشتر سعی بر این دارند که خود را با تکنولوژی روز دنیا همگام سازند. کشورهای زیادی به همین منظور دانشجو از سراسر دنیا پذیرش می‌کنند تا بتوانند سطح علمی کشور خود را ارتقا دهند. ویزای تحصیلی رومانی یکی از آسانترین ویزاهایی است که افراد برای تحصیل در خارج از کشور برای آن می‌توانند اقدام کنند. تحصیل در رومانی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های دانشجویان برای رسیدن به آرزوها و هدف‌های بزرگ افراد باشد.

رومانی فرصتی نو برای تحصیل در اروپا

رومانی امروزه به یکی از کشورهای مهاجرپذیر تبدیل شده است. کشور رومانی به دلیل داشتن شرایط مناسب زندگی از نظر هزینه‌های زندگی یک فرصت مناسب برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. دانشگاه‌های رومانی یکی از بهترین دانشگاه‌ها هستند که در سراسر دنیا مدرک آن معتبر می‌باشد. نه تنها مدرک دانشگاه‌های این کشور در سراسر دنیا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است بلکه شما می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی رومانی از مزایای بسیار عالی کشورهای اروپایی نیز بهره‌مند شوید.

رومانی کشوری آسان برای مهاجرت تحصیلی

رومانی در جنوب شرق اروپا یک کشور بسیار عالی برای انواع مهاجرت می‌باشد. این کشور به دلیل امنیت بسیار خوب و شرایط زندگی آسان و همچنین به دلیل آب و هوای مناسب و تاریخ فرهنگی به یک مقصد مناسب برای مهاجرت تبدیل شده است. پایتخت کشور رومانی شهر بخارست می‌باشد که یکی از قطب‌های مهم صنعتی در اروپا و جهان به شمار می‌رود. بخارست دارای دانشگاه‌های بسیار معروفی می‌باشد و به دلیل موقعیتی که دارد هرساله افراد زیادی برای تحصیل در رومانی این شهر را انتخاب می‌کنند.

مجموعه مهاجرتی رویزا گروپ یکی از بهترین تیم‌های مهاجرتی می‌باشد که متشکل از کارشناسان حقوقی مجرب و مشاوران کاردان می‌باشد. این تیم حرف‌ ای با سالها تجربه در زمینه مهاجرت به کشور رومانی می‌توانند به شما عزیزانی که قصد مهاجرت به کشورهایی اروپایی به خصوص کشور رومانی را دارید کمک شایانی کنند.

چرا رومانی را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنیم؟

حتما به ذهن شما هم خطور کرده است که در بین این همه کشورهای اروپایی چرا باید برای تحصیل کشور رومانی را انتخاب کنیم؟ خب صد در صد کشورهای اروپایی بسیار خوب دیگری هم برای مهاجرت می‌توان انتخاب کرد. اما چیزی که کشور رومانی را از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرده است شرایط آسان برای ویزای تحصیلی رومانی می‌باشد. برای تحصیل در کشورهای اروپایی دیگر در بیشتر مواقع شرط معدل و مدرک زبان معتبر یکی از پراهمیت ترین مسائل برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر می‌باشد.

اما کشور رومانی این فرصت را برای دانشجویان مهیا کرده است که بدون داشتن مدرک زبان و حتی بدون معدل عالی می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های این کشور در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند. خب این مسئله خود یک امتیاز بسیار مثبت برای دانشجویانی که قصد مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را دارند محسوب می‌شود. از دیگر مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد باید گفت که کشور رومانی به تازگی به عضویت کشورهای عضو اتحادیه شینگن در آمده است. دانشجویان با به دست آوردن ویزای رومانی می‌توانند از مزایای ویزای شینگن نیز بهره‌مند شوند.

هزینه تحصیل در رومانی به چه صورت می‌باشد؟

هزینه تحصیل در اروپا بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.  دانشگاه‌های رومانی تحت نظر استانداردهای اروپا از با کیفیت ترین و بهترین امکانات تحصیلی برخوردار است. اما با داشتن هزینه‌های نسبتا پایین برای تحصیل با توجه به امکانات بسیار خوبی که دارد یک گزینه عالی برای دانشجویان می‌باشد. تقریبا حدود 10 تا از بهترین دانشگاه‌های رومانی در بین لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشند.

هزینه دانشگاه‌های کشور رومانی با  توجه به مقطع مورد نظر برای تحصیل در رومانی به طور سالانه چیزی حدود 2000 تا 4000 هزار یورو می‌باشد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که اگر دانشجو مشمول فاند تحصیلی شود این مبلغ کاهش پیدا کرده و یا حتی هزینه تحصیل تقریبا رایگان تمام می‌شود. همچنین هزینه زندگی در کشور رومانی برای دانشجویان با توجه به سبک زندگی افراد بین 300 تا 700 یورو نیز محاسبه شده است. در کل زندگی و تحصیل در رومانی به دلیل هزینه های بسیار پایین و همچنین تورم بسیار پایین در کشور رومانی یک مزیت و یک فرصت عالی می‌باشد.

شرایط تحصیل در رومانی

قبلا اشاره کردیم که پذیرش از دانشگاه‌های رومانی بسیار آسان تر از دیگر کشورهای اروپایی و خارجی می‌باشد. متقاضیان تحصیل در رومانی با داشتن حداقل شرایط مورد نیاز می‌توانند برای اخذ پذیرش تحصیل در این کشور نیز اقدام کنند. در ادامه به مدارک لازم برای تحصیل در رومانی نیز اشاره می‌کنیم.

  • مدرک تحصیلی دوره قبلی
  • پاسپورت
  • ترجمه ریز نمرات و مدرک اصلی
  • مدرک معتبر زبان در صورت نیاز
  • مدارک شناسایی و هویتی

این مدارک ابتدایی ترین مدارکی است که می‌توان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های رومانی ارسال کرد. اما برای گرفتن امتیازات بیشتر داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه و همچنین ارائه مدارک و گواهی‌های آموزشی در صورت داشتن و یا حتی ارسال مقاله و از این قبیل موارد نیز می‌توان سرعت روند اخذ پذیرش شما کمک بسیاری کند.

زبان مورد نیاز کشور رومانی چیست؟

زبان اصلی مردم این کشور رومانیایی می‌باشد اما دانشگاه‌های این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسه هم نیز برای دانشجویان آموزش قرار داده اند. صد در صد داشتن تسلط به زبان رومانیایی خود یک امتیاز برای دانشجویان محسوب می‌شود همچنین ممکن است سبب کاهش در هزینه‌های تحصیل شود. اما افرادی که به هیچ کدام از این 3 زبان تسلط ندارند نیز می‌توانند بعد از اخذ پذیرش و ورود به خاک رومانی در دوره‌های آموزشی زبان که کشور رومانی به مهاجران ارائه می‌دهد شرکت کنند.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در رومانی

کشور رومانی با توجه به اینکه در چندسال اخیر سعی داشته تا خود را با دانش و تکنولوژی روز دنیا همگام و همسو سازد سعی کرده تا شرایط تحصیلی مناسبی را برای بیشتر رشته‌ها مهیا کند. یکی از رشته‌هایی که در این مدت بسیار متقاضی داشته است رشته‌های پزشکی بوده است. دولت رومانی با هدف ارتقا سیستم بهداشت و سلامت در سطح کشور مراکز درمانی و بهداشتی زیادی را افتتاح کرده است. به همین منظور برای تربیت و آموزش دانشجویان دانشگاه‌های خود را در زمینه پزشکی برای داشتن نیروهای متخصص و با تجربه بسیار مجهز کرده است. در کنار رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی رشته‌های مهندسی و مدیریتی و هنری نیز از استقبال زیادی برخوردار می‌باشد.

با توجه به اینکه کشور رومانی از نظز تاریخی و فرهنگی و هنری بسیار غنی می‌باشد دانشجوهای زیادی نیز در این زمینه برای تحصیل در رومانی اقدام می‌کنند.

کلام آخر

در نهایت باید خاطر نشان کرد که مهاجرت همیشه راهی سخت و دشوار برای افراد می‌باشد. انتخاب مسیری برای رشد و ارتقا خود برای داشتن آینده‌ای بهتر و جدا شدن از وابستگی‌های عاطفی و پشت سر نهادن گذشته خود یک چالش بسیار بزرگ برای افراد محسوب می‌شود. اما در هنگام تصمیم برای مهاجرت چالش ‌هایی بسیاری از جمله انتخاب کشور، دانشگاه، رشته مشاور و وکیل حقوقی نیز خود از مواردی می‌باشند که باعث استرس افراد می‌شود. به همین منظور پیدا کردن یک مشاور کاردرست و با تجربه که بتواند در تمام طول این مسیر همراه شما باشد و شما را درست راهنمایی کند اهمیت ویژه‌ای دارد. ما در آژانس مهاجرتی رویزاگروپ با داشتن افراد متخصص و بهترین پیشنهادات و کمک‌ها در خصوص مهاجرت به اروپا و تحصیل در رومانی قدم به قدم در کنار شما هستیم.